اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۲۶۸۰۳

زمینه‌ای برای اعمال ممنوعیت‌های جدید علیه ایران از طریق شورای امینت وجود ندارد

زمینه‌ای برای اعمال ممنوعیت‌های جدید علیه ایران از طریق شورای امینت وجود ندارد
سفیر روسیه در سازمان ملل اظهار کرد که تا کنون هیچ واقعه مهمی مبنی بر تخطی‌ ایران به شورای امنیت ارائه نشده و در نتیجه زمینه‌ای برای اعمال ممنوعیت‌های جدید علیه این کشور وجود ندارد.
۱۱:۴۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
وانانیوز|

به نقل از اردوپوینت، سفیر روسیه در سازمان ملل در  گفت‌وگو با اسپوتنیک گفته است که ایالات متحده آمریکا ممکن است تلاش کند تا ممنوعیت‌های  بیشتری از طریق شورای امنیت بر ایران اعمال کند اما زمینه‌ای برای آن وجود ندارد.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در این باره افزود: ما این احتمال را که ایالات متحده آمریکا ممکن است سعی در معرفی قطعنامه جدیدی به شورای امنیت سازمان ملل داشته باشد، نادیده نمی‌گیریم.

وی تصریح کرد: یک قطعنامه جدید تغییر جهتی در تاکید بر روی این مسئله به وجود آورده و این موضوع را توجیه خواهد کرد که آمریکا خود، با خروج از برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ و بند ۲۵ قانون سازمان ملل را مورد تخطی قرار داده است.

نبنزیا همچنین در این باره گفت: به نوبه خود می خواهم بر این مسئله تاکید کنم که تاکنون هیچ کسی هیچ گونه واقعه‌ مهمی مبنی بر تخطی‌های یادشده ایران به شورای امنیت ارائه نکرده است. از این رو، دلیلی ندارد که حتی در سطح نظری به بحث درباره انجام دادن اقدامات سختگیرانه علیه تهران بحث کنیم.

به گزارش ایسنا، پیتر جنکینز، یک دیپلمات سابق انگلیسی، پیش از این در تحلیلی که به بررسی اتهامات مطرح شده علیه آزمایش موشکی اخیر ایران می پرداخت آورده بود: درواقع آمریکا به چیزی بزرگ‌تر از «عدم پایبندی» متهم است  و آن این است که این کشور در حال تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است. پس از محکوم کردن برجام، ایالات متحده آمریکا بند هفتم قطعنامه ۲۲۳۱ را اجرا نکرده است که مطابق آن شورای امنیت مطابق ماده قانون ۴۱ این قطعنامه، مقرر می‌کند که تمامی کشورها می‌بایست بندهای ۵و۴،۲،۱ قطعنامه ۲۲۳۱ را اجراکنند.

«مقرر داشتن بر اساس ماده قانون ۴۱» یک منع قانونی به وجود می‌آورد. بند یک خواستار  اجرای کامل برجام است. بند دوم از تمامی کشورها می‌خواهد که اقدامات مناسب برای حمایت از برجام را انجام داده و از کارشکنی در اجرای آن خودداری کنند.

ایالات متحده آمریکا نه به برجام عمل می‌کند و نه از کارشکنی در اجرای آن توسط دیگر کشورها خودداری می‌کند؛ در مقابل سخت در تلاش است تا در اجرای آن توسط  دیگران کارشکنی کند. آقای هانت این مسئله حتما می‌بایست به صورت جمعی  محکوم شود تا ایالات متحده به اجرای آن بازگردد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست بین‌المللی دوحه با اشاره به نقض برجام توسط دولت ترامپ افزود: آمریکا با خروج از برجام، به طور کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده است؛ پس حق ندارد از این قطعنامه صحبت کند. آمریکا تلاش کرده برجام را از میان ببرد اما این توافق همچنان پابرجا است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این‌که «طرز تفکر آمریکایی‌ها قدیمی است»، اظهار کرد: به نظر من برجام یک توافق تاریخی دیپلماتیک است که جامعه بین ‌المللی به آن باور دارد. جامعه بین‌المللی می‌خواهد این توافق حفظ شود. آمریکا تمام تلاشش را کرده که این توافق را سست و نابود کند، اما ظاهرا باقی جهان آمادگی پذیرش این خواسته آمریکا را ندارد.

پیداست که استکبار جهانی همواره با سیاست‌های جنگطلبانه و مداخله جویانه خود همواره سعی در مخدوش کردن لوح امنیت و صلح جهانی داشته اند و سعی در روانه داشتن اتهامات بی اساس علیه ایران از سوی ایالات متحده آمریکا نمونه‌ای از این اقدامات خصمانه می‌باشد.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین